Jeżeli firmie zależy na efektywności, to w przypadku zamawiania programu handlowego powinna zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów. Pierwszym jest łatwość obsługi takiego oprogramowania, bo w przeciwnym razie konieczne będzie przeprowadzanie szkoleń dla pracowników, czego wielu z nich zwyczajnie unika. Dodatkowo przesadnie skomplikowana aplikacja może zniechęcić część osób z jej używania.
Cechy dobrego programu do firmy
Dobry program handlowy powinien również zapewniać aktualizacje, co jest szczególnie istotne w przypadku zmian w prawie. Chociaż na co dzień się o nich nie myśli, to niektóre z nich mają kluczowe znaczenie i nieaktualizowana aplikacja do niczego się nie przyda. Jeżeli program będzie zawierał wiele istotnych danych, należy koniecznie pomyśleć o regularnym przygotowywaniu kopii zapasowych. Dzięki temu zawsze będzie można odtworzyć to, co zawierał program handlowy i tym samym kontynuować pracę również w przypadku wystąpienia poważniejszych awarii, których nigdy nie da się przewidzieć.