Przygotowanie newslettera, który ma dotrzeć tylko do określonej grupy odbiorców to czasami dużo lepsze rozwiązanie niż wysyłanie do wszystkich maili o takiej samej treści. Warto przy tym pamiętać, że taka segmentacja bazy mailowej może być wykorzystywana do wielu ciekawych rzeczy, jak chociażby do przypomnienia o sklepie klientom, którzy już od dłuższego czasu nie dokonali zakupów. Tego typu działania najczęściej przekładają się na większe zyski, dlatego należy odpowiednio prowadzić wysyłkę wiadomości. Wspomniana segmentacja bazy mailowej przydaje się również wtedy, gdy ktoś rozlicza się za wysyłanie wiadomości od ilości maili. Wówczas może się okazać, że lepiej wysłać ich mniej, ale za to lepiej przemyślanych i staranniej przygotowanych.
Newslettery tworzone przez profesjonalistów
W celu znalezienia dobrych inspiracji w kwestii takich wiadomości można również przypatrzeć się tym, które są wysyłane przez największe firmy. Z reguły zatrudniają one osoby, które naprawdę znają się na swojej pracy i można się nimi inspirować.